Köpvillkor

Dessa villkor gäller mellan dig som beställare (kund) och oss som säljare (företag).

ALLMÄNT

Köpinformation

För att handla hos oss behöver du vara 18 år. Från 16 år får du handla hos oss om du handlar tillsammans med eller med godkännande av målsman. När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer hos Konsumentverket. Innemiljö & Hälsa AB reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas ut via mail när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser, fraktkostnad och om din order innehåller beställningsvaror får du en uppskattad leveranstid på din försändelse. Om något är fel med beställningen, kontakta oss snarast. Vi skickar även ett meddelande när varan har skickats från vårt lager, med information om förväntat leveransdatum och kolli-id för paketet hos Postnord.

Priser

Priserna är i svenska kronor. Moms ingår på alla varor med 25%, 12% eller 6%. Alla priser visas inklusive moms på hemsidan. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella felaktiga priser. Du betalar alltid det pris som visas när din beställning utförs, om du köpt en vara till ett felaktigt pris meddelas du om detta och du får tillbaka dina pengar.

Tryckfel och produktbilder

Innemiljö & Hälsa AB reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten.

Garanti

Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Självklart följer vi konsumentköpslagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna.

BETALNINGSSÄTT

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på internet. Genom att fylla i några enkla uppgifter identifierar du dig och du kan välja det betalningssätt som passar dig bäst. Betalningssätten som erbjuds är faktura, konto, kort, banköverföring och Klarna Direkt. Ibland erbjuds du att betala med någon av Klarnas kampanjer som kan variera från tillfälle till tillfälle. Alla fakturor skickas per mail, om du vill ha din faktura per brev kan du kontakta Klarna eller vår kundservice. Tyvärr har vi i dagsläget inte möjlighet att erbjuda E-faktura.

Swish

Med Swish betalar du din order enkelt och smidigt med bara ett klick.

FRAKT OCH LEVERANS

Normal leveranstid på varor som finns i lager är 1-3 arbetsdagar från det att vi har mottagit din beställning, förutsatt att Postnord håller sina lovade leveranstider. Beställningar som läggs före kl. 16.00 kommer att skickas från mig samma dag!

Beställningsvaror

För beställningsvaror är leveranstiden längre, vilket du ser på produktsidan samt i kassan när du ska betala. I din orderbekräftelse får du också ett meddelande att din order innehåller beställningsvaror samt uppskattad leveranstid. Observera att vi inte skickar delar av en order även om vissa av dina varor finns i lager. Allt skickas när hela ordern är komplett.

Transportskador

Kontakta oss om din försändelse har skadats på vägen så hjälper vi dig med din reklamation hos fraktbolaget.

Outlösta paket

Om ditt paket inte hämtas ut i tid debiteras du 195 kr för att täcka våra hanteringskostnader.

Expressleverans

Väljer du Expressleverans skrivs din beställning ut omgående för hantering, på så sätt kommer din order skickas snabbast möjliga. Leveranstiden är fortfarande desamma till ditt postnummer. Leveranstiden hittar du under leveransinformation.

REKLAMATIONER OCH ÅNGERRÄTT

Öppet köp och Byten

Du har full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 30 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd med din vara. Ångerrätten gäller EJ livsmedel (ätbara produkter, tex. godis), peruker, strumpor, strumpbyxor, sexleksaker, smink, linser samt andra intima produkter av hygieniska skäl. Ångerrätten gäller inte heller specialtillverkade varor, som till exempel vår produkt Studentskylt där du laddar upp egen bild. Öppet köp/returrätt av hunddräkter gäller EJ om den är provad eller använd. Det går dock bra att ta ut dräkten ur påsen för att titta på den. För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (endast provad) samt att alla eventuella etiketter sitter kvar och tillbehör finns med. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Du står endast för returkostnaden på 49 kronor själv som debiteras dig när returen registreras. När vi registrerat returen meddelar vi dig via mail och en återbetalning eller eventuell justering på fakturan sköts av Klarna.

Reklamation

Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor.

ÖVRIGT

Säkerhet och behandling av kunduppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala mot faktura måste du även ange ditt personnummer eller organisationsnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar kommunikationen som vi har med dig, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Innemiljö & Hälsa AB kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via aktuellt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundservice. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundservice.

Mail från Innemiljö & Hälsa

En tid efter att du mottagit din order skickar vi ett mail där vi ber dig att utvärdera din köpupplevelse, samt lämna ett omdöme om de produkter du köpt. Detta mail skickas ut till våra kunder i avsikt att förbättra vår sida samt våra produkter, för att skapa en ännu bättre kundupplevelse. Du är inte skyldig att svara på denna utvärdering.

Force Majeure

Innemiljö och Hälsa AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Vid tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.