Köpvillkor

Dessa villkor gäller mellan dig som beställare (kund) och oss som säljare (företag).

ALLMÄNT

Köpinformation

När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer hos Konsumentverket. Innemiljö & Hälsa AB reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Jag reserverar mig för eventuell slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Jag förbehåller mig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas ut via mail när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser, fraktkostnad och om din order innehåller beställningsvaror får du en uppskattad leveranstid på din försändelse. Om något är fel med beställningen, kontakta oss snarast.

Priser

Priserna är i svenska kronor. Moms ingår på alla varor med 25%, 12% eller 6%. Alla priser visas inklusive moms på hemsidan. Jag reserverar mig rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella felaktiga priser. Du betalar alltid det pris som visas när din beställning utförs, om du köpt en vara till ett felaktigt pris meddelas du om detta och du får tillbaka dina pengar.

Tryckfel och produktbilder

Innemiljö & Hälsa AB reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida.

Garanti

Alla garantier på produkter lämnas av respektive leverantörer och tillverkare. Självklart följer jag konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna.

BETALNINGSSÄTT

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på internet. Genom att fylla i några enkla uppgifter identifierar du dig och du kan välja det betalningssätt som passar dig bäst. Betalningssätten som erbjuds är faktura, konto, kort, banköverföring och Klarna Direkt. Ibland erbjuds du att betala med någon av Klarnas kampanjer som kan variera från tillfälle till tillfälle. Alla fakturor skickas per mail, om du vill ha din faktura per brev kan du kontakta Klarna.

FRAKT OCH LEVERANS

Normal leveranstid på varor som finns i lager är 1-3 arbetsdagar från det att jag har mottagit din beställning, förutsatt att DHL har utdelning alla dagar på din ort och/eller Postnord håller sina lovade leveranstider. Beställningar som läggs före kl. 12.00 kommer att skickas från mig samma dag (och är då hos dig som regel dagen efter vid leverans med DHL)! Tillfälligt kan vissa varor ha längre leveranstid, på grund av faktorer jag inte råder över, så som mina distributörer. Leverans sker via DHL till utlämningsställe, om det inte går att skicka med posten direkt till din brevlåda (vid mindre ordrar).

Har du inte betalat frakt, utan klickat i ”hämta själv”, behöver du komma till mig och hämta själv. I den mån att du ändå vill ha skickat, behöver du lägga till en fraktavgift. Det gör du genom att be om länk till fraktavgiften. Betalar du inte frakt, och heller inte hämtar ut paketet inom 14 dagar, förbehåller jag mig rätten att upphäva köpet utan återbetalning. Inga påminnelser går ut om du beställt något och inte hämtar ut det. Däremot får du en bekräftelse via mail om att ordern är färdig att hämtas upp.

Transportskador

Kontakta mig om din försändelse har skadats på vägen så hjälper jag dig med din reklamation. Vanligen skickas ny vara ut omgående från mig. Skicka med bild på det skadade godset och innehåll.

Outlösta paket

Om ditt paket inte hämtas ut i tid debiteras du 195 kr för att täcka mina hanteringskostnader.

REKLAMATIONER OCH ÅNGERRÄTT

Öppet köp och Byten

Du har bytes- och returrätt (ångerrätt) i 14 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd med din vara. Du får då stå för frakt och returkostnad. När jag fått returen, återbetalar jag via KLARNA kostnaden för produkterna. En extra avgift utgår för mina hanteringskostnader av 195 kr.

Produkter som inte går att returnera är hygienprodukter (schampo, balsam, cerat, epsomsalt, hypoklorsyra och annat där det inte går att avgöra om de är öppnade eller inte). I vissa fall kan jag ta in produkten och se att den är obruten. Men jag förbehåller mig rätten att neka. E-böcker som är utsända via mail eller QR-kod går inte att ångra eller returnera.

OBS! Ingen ånger- eller returrätt på reavaror.

Reklamation

Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta mig, så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela. Det är viktigt för mig att du känner dig nöjd med dina köpta varor.

Avbokning av konsultation, kurs och föreläsning

Vid avbokning av konsultations-tjänster (som rådgivning eller coachning) som är inbokade, ska detta ske minst 24 timmar innan överenskommen tid. I den mån att du avbokar senare, tillkommer avbokningsavgift på 1 500 kr.

Avbokar du en kurs tillkommer avbokningsavgift på 750 kr.

Avbokar du en online-föreläsning tillkommer en avbokningsavgift på 100 kr.

Påbörjade coach-paket återbetalas ej.

ÖVRIGT

Säkerhet och behandling av kunduppgifter

När du lägger din beställning hos mig, uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala mot faktura måste du även ange ditt personnummer eller organisationsnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att jag lagrar och använder dina uppgifter i min verksamhet för att fullfölja mina åtaganden gentemot dig. Jag dokumenterar kommunikationen som jag har med dig, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av mig. Innemiljö & Hälsa AB kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha mitt nyhetsbrev kommer jag att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via aktuellt nyhetsbrev. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som jag har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Force Majeure

Innemiljö och Hälsa AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Vid tvist

Vid eventuell tvist följer jag Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.